Tạp chí

Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

(Journal of Health and Development Studies – JHDS)

Trường Đại học Y tế công cộng

Tiếng Việt / English
Đăng ký Đăng nhập

ISSN (Print): 2588-1442

ISSN (Online): XXXX-XXXX

https://jhds.edu.vn

  • Trang chủ
  • Phạm vi xuất bản
  • Hội đồng biên tập
  • Hội đồng tư vấn
  • Dành cho tác giả
  • Gửi bài
  • Xuất bản
    • Các bài báo mới nhất
    • Tất cả các số báo
  • Thông Báo
    • Thông tin hoạt động khoa học
    • Thông báo của Tạp chí
    • Liên kết hữu ích
    • Đối tác của Tạp chí
Trang chủ > Collection of papers in English > Patients’ satisfaction with quality of medical services, Yen Son district hospital, Tuyen Quang province, Vietnam

Patients’ satisfaction with quality of medical services, Yen Son district hospital, Tuyen Quang province, Vietnam

  • Mã bài báo : SKPT_17_003
  • Ngày xuất bản : 08/10/2018
  • Số trang : 30-37
  • Tác giả : Nguyen Duc Thanh
  • Lượt xem : ( 866 )

Danh sách tác giả (*)

  • Nguyen Duc Thanh 1 - Hanoi University of Public Health
  • Bui Thi My Anh 1 - Hanoi University of Public Health
  • Phung Thanh Hung 2 - Hanoi University of Public Health

Patients’ satisfaction is one of the important standards measuring the quality of medical services in hospitals. The cross-sectional study was conducted to evaluate the patients’ satisfaction with the quality of medical services and associated factors using the SERVQUAL model of 5 dimensions in Yen Son hospital, Tuyen Quang province in December, 2016. The results showed that patients were relatively satisfed with quality of medical services, with the mean score of 3.99 over 5. The lowest mean scores of 3.91, 3.95, and 3.96 were respectively observed in the dimensions of assurance, responsiveness and sympathy. Age, education and being male of the patients were factors associated with quality satisfaction of medical services. The fndings suggested that the leaders and managers in Yen Son hospital should develop and implement plans to improve the quality of medical services, especially focusing on the dimensions of assurance, responsiveness and sympathy and the items of the remaining dimensions with the mean score under 4.
 

  • Chủ đề :
  • Loại bài báo : Nghiên cứu gốc
  • Chuyên nghành : Chuyên Ngành Y

Chưa có mã code, vui lòng liên hệ để nhận mã theo số điện thoại : 0246 266 3024 - Email : jhds@huph.edu.vn

  • Thông tin liên hệ : Nguyen Duc Thanh
  • Email : ndt@huph.edu.vn
  • Địa chỉ : Hanoi University of Public Health
  • Từ khóa :
  • Patients’ satisfaction
  • medical services
  • quality of medical services
  • SERVQUAL
  • Vietnam.

Bài báo liên quan

  • Knowledge, attitudes and practices of Zika virus prevention and related factors among women aged 18-40 years in Phuoc Hoa Ward, Nha Trang City, Khanh Hoa Province, in 2017
  • Management and utilization of fnancial resources in Vietnam National Hospital of Pediatrics, period 2014 - 2016
  • Reasons and perception of the consumption of e-cigarettes among young users in Hanoi in 2017
  • Effectiveness of parents’ education in drowning prevention among children at two primary schools in Cao Lanh, Dong Thap, 2016
  • Availability of essential medical equipment and health care service delivery at grassroots - level health care in Vietnam
  • Work motivation of health workers and some solutions for improvement at Phu My District Health Center - Binh Dinh Province
  • Current situation of information technology application in medical service management at National Geriatric Hospital, 2017
  • Changes in paternal knowledge, attitudes and practices in supporting the frst 6 months’ exclusive breastfeeding: Results of a community-based intervention applied social cognitive theory
  • Health communication and education for patients in 6 provincial hospitals of Long An province and associated factors in 2016
  • Patients’ satisfaction with quality of medical services, Yen Son district hospital, Tuyen Quang province, Vietnam
  • Situation of musculoskeletal pain, risk of chronic musculoskeletal disorders and work-related factors among female workers in sewing line, Tien Thuan Garment Limited Company, Ninh Thuan province, 2017
  • Associated factors of bullying victimization among Tien Chau secondary school students in Phuc Yen town, Vinh Phuc province
  • Anemia in pregnant women in four communes of Thoi Lai District, Can Tho City in 2017
  • DANH MỤC KHÁC
    • Liên kết hữu ích
    • Thông báo
    • Tin tức sự kiện

Bài viết mới nhất

  • Một số trang web hữu ích đối với các nhà khoa học
  • Dành cho chuyên gia
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu sức khỏe và Phát triển duyệt tối đa 1,0 điểm ngành Y trong Danh mục Tạp chí khoa học được tính điểm của Hội đồng giáo sư Nhà nước
  • CHÚC MỪNG NGÀY BÁO CHÍ CÁCH MẠNG VIỆT NAM (21/6)
  • GS.TS Hoàng Văn Minh - Hiệu trưởng Nhà trường 'lọt top' nhà khoa học có chỉ số trích dẫn hàng đầu thế giới

Bài viết nổi bật

  • Phần mềm dùng trong xử lý và phân tích số liệu được nhiều người sử dụng
  • Phần mềm dùng trong tìm kiếm, quản lý và trích dẫn tài liệu tham khảo Endnote
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, Trường Đại học Y tế công cộng mời gửi bài báo khoa học
  • Tìm kiếm nâng cao
Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

TẠP CHÍ KHOA HỌC NGHIÊN CỨU SỨC KHỎE VÀ PHÁT TRIỂN

Cơ quan chủ quản: Trường Đại học Y tế công cộng

Giấy phép hoạt động tạp chí: xxxxx/GP-BVHTTDL do Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch cấp ngày xx/xx/20xx

DOI: 10.38148

Điểm HĐGSNN: 1,0

Địa chỉ: Trường Đại học Y tế công cộng, 1A Đức Thắng, Bắc Từ Liêm, Hà Nội
Website: https://jhds.edu.vn
Email: jhds@huph.edu.vn                   Điện thoại: 024.6266.3024

Tổng biên tập: xxxxx

Chia sẻ
  • Privacy Policy
  • Accessibility
  • Design by Lienketso.vn