Tạp chí

Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

(Journal of Health and Development Studies – JHDS)

Trường Đại học Y tế công cộng

Tiếng Việt / English
Đăng ký Đăng nhập

ISSN (Print): 2588-1442

ISSN (Online): XXXX-XXXX

https://jhds.edu.vn

  • Trang chủ
  • Phạm vi xuất bản
  • Hội đồng biên tập
  • Hội đồng tư vấn
  • Dành cho tác giả
  • Gửi bài
  • Xuất bản
    • Các bài báo mới nhất
    • Tất cả các số báo
  • Thông Báo
    • Thông tin hoạt động khoa học
    • Thông báo của Tạp chí
    • Liên kết hữu ích
    • Đối tác của Tạp chí
Trang chủ > Tập 06, Số 02-2022 > The validity of the mental health literacy assessment questionnaire on anxiety disorders and depression among students in Hanoi, Viet Nam

The validity of the mental health literacy assessment questionnaire on anxiety disorders and depression among students in Hanoi, Viet Nam

  • Mã bài báo : SKPT_21_098
  • Ngày xuất bản : 30/04/2022
  • Số trang : 64-72
  • Tác giả : Nguyen Thai Quynh Chi
  • Lượt xem : ( 863 )

Danh sách tác giả (*)

  • Nguyen Thai Quynh Chi 1 - Hanoi University of Public Health
  • Dang Hoang Minh 1 - University of Education, Vietnam National University, Hanoi
  • Le Thi Kim Anh 2 - Hanoi University of Public Health

Objective: The study aimed at assessing the content validity and structure validity of the mental health literacy of anxiety disorders and depression questionnaire for undergraduate students.

Methodology: Implemented on December, 2018, the study involved students from the two Faculties of Sociology, University of Social Sciences and Humanity and Academy of Jounalism and Communication, Ha Noi. The depression vignette instrument was adapted from Jorm et.al., translated to Vietnamese and back translated to English. Content and structure validity were done through 02 focus group discussions with 20 respondents (10 from each university) and 02 indepth interviews were carried out with 2 mental health experts.

Results: The depression vignette was revised shorter and exactly described depressive symptoms. The anxiety disorder one was newly developed. Some answering items were added. Along with that, some inappropriate answering items were also deleted, and 5 choices of the question were adjusted to 4 choices as well.

Conclusion and recommendation: The instrument included 43 questions, among which were 32 questions on the mental health literacy of anxiety disorder and depression was confirmed the validity and could be used in the future studies on undergraduate students.

  • DOI : https://doi.org/10.38148/JHDS.0602SKPT21-098
  • Chủ đề : Xã hội học
  • Loại bài báo : Nghiên cứu gốc
  • Chuyên nghành : Chuyên Ngành Y

File toàn văn

Chưa có mã code, vui lòng liên hệ để nhận mã theo số điện thoại : 0246 266 3024 - Email : jhds@huph.edu.vn

  • Thông tin liên hệ : Nguyen Thai Quynh Chi
  • Email : nqc@huph.edu.vn
  • Địa chỉ : Hanoi University of Public Health
  • Từ khóa :
  • anxiety disorder
  • depression
  • mental health literacy

Bài báo liên quan

  • The gene set enrichment analysis of BRAF V600E -mutated HT-29 colorectal cancer cells treated of Selumetinib
  • Nutritional status of children with autism spectrum disorder at caring centers for autistic children in Vietnam
  • Workplace violence against healthcare workers: a case study in a general hospital, South of Vietnam
  • Association between depression and participation in the frontline in the fourth wave of COVID – 19 among medical students in Vietnam: A cross sectional study
  • Analysis of financial revenue and expenditure of Thanh Thuy district health center from 2017 to 2019
  • Comparison of treatment costs of plasma knife tonsillectomy with conventional tonsillectomy at Ho Chi Minh City Otolaryngology Hospital, 2020
  • The validity of the mental health literacy assessment questionnaire on anxiety disorders and depression among students in Hanoi, Viet Nam
  • Current status of pterygium, knowledge, attitude, practice and some related factors among the elderly in 03 communes of Khoai Chau district, Hung Yen Province in 2021
  • Does the SERVPERF instrument have reliability and validity in an academic setting: The results from Vietnam
  • How technology help in diagnosis and monitor progress and understanding of mental wellbeing: initial results in the department of adolescent health, National Pediatric Hospital, Vietnam
  • Preparedness for safety during Covid-19 pandemic among public hospitals in Vietnam
  • Status of water quality and some related factors at connected water supply stations in Cai Lay District, Tien Giang Province
  • Covid-19' impacts on inpatient admission changes at National Hospital of Dermatology and Venereology, Hanoi, Vietnam
  • DANH MỤC KHÁC
    • Liên kết hữu ích
    • Thông báo
    • Tin tức sự kiện

Bài viết mới nhất

  • Một số trang web hữu ích đối với các nhà khoa học
  • Dành cho chuyên gia
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu sức khỏe và Phát triển duyệt tối đa 1,0 điểm ngành Y trong Danh mục Tạp chí khoa học được tính điểm của Hội đồng giáo sư Nhà nước
  • CHÚC MỪNG NGÀY BÁO CHÍ CÁCH MẠNG VIỆT NAM (21/6)
  • GS.TS Hoàng Văn Minh - Hiệu trưởng Nhà trường 'lọt top' nhà khoa học có chỉ số trích dẫn hàng đầu thế giới

Bài viết nổi bật

  • Phần mềm dùng trong xử lý và phân tích số liệu được nhiều người sử dụng
  • Phần mềm dùng trong tìm kiếm, quản lý và trích dẫn tài liệu tham khảo Endnote
  • Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển, Trường Đại học Y tế công cộng mời gửi bài báo khoa học
  • Tìm kiếm nâng cao
Tạp chí Khoa học Nghiên cứu Sức khỏe và Phát triển

TẠP CHÍ KHOA HỌC NGHIÊN CỨU SỨC KHỎE VÀ PHÁT TRIỂN

Cơ quan chủ quản: Trường Đại học Y tế công cộng

Giấy phép hoạt động tạp chí: xxxxx/GP-BVHTTDL do Bộ Văn hóa, Thể thao và Du lịch cấp ngày xx/xx/20xx

DOI: 10.38148

Điểm HĐGSNN: 1,0

Địa chỉ: Trường Đại học Y tế công cộng, 1A Đức Thắng, Bắc Từ Liêm, Hà Nội
Website: https://jhds.edu.vn
Email: jhds@huph.edu.vn                   Điện thoại: 024.6266.3024

Tổng biên tập: xxxxx

Chia sẻ
  • Privacy Policy
  • Accessibility
  • Design by Lienketso.vn